بهترین شکلات برای کنکور


درس خواندن باعث می‌شود تا تمام انرژی که داریم صرف کنیم و احساس خستگی داشته باشیم. ذهن ما وظایف بسیار زیادی را در طول روز بر عهده می‌گیرد و این طبیعی است که بخواهد انرژی از دست رفته خود را جبران نماید. مهمترین منبع سوختی که برای مغز مناسب است گلوکز یا قند ساده است. مواد مغذی می‌توانند بر روی سیستم عصبی ما تاثیرات مثبتی داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد اما تا به حال شده بدانید بهترین شکلات برای کنکور چیست؟ اگر در حین مطالعه ضعف می‌کنید یا نیاز دارید یک منبع غذایی شیرین بخورید می‌توانید به سراغ شکلات‌های تلخ بروید. شکلات‌های تلخ بر روی عملکرد مغز تاثیرات مثبتی دارند و باعث کاهش خستگی ذهنی می‌شوند.

خواص شکلات تلخ بسیار زیاد است و می‌تواند با استرس اکسیداتیو هم مبارزه کند. به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. شکلات تلخ با نام شکلات سیاه هم شناخته شده است. به جای کره شیری از کره کاکائو در ساخت آن استفاده شده و حدود ۶۰ الی ۹۹ درصد کاکائو دارند. به عنوان یک آنتی اکسیدان فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. طعم خشک و نیمه شیرین این شکلات به دلیل عدم وجود جامدات شیر در آن می‌باشد. منبع غنی از آنتی اکسیدان هستند. کالری قند و محتوای چربی آنها با توجه به نوع شکلات تلخ تفاوت دارد. یک منبع غنی از مواد منگنز، منیزیم، آهن و مس می‌باشد. از دیگر ترکیبات مغذی این شکلات‌ها فسفر، پتاسیم، ویتامین B12، سلنیوم و کلسیم می‌باشند.

چرا شکلات تلخ بهترین شکلات برای کنکور است؟

شکلات‌های تلخ یکی از بهترین خوراکی‌ها هستند که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند. مسئول تمرکز و حافظه است. به دلیل داشتن فلاونول و پولیفنول کاکائو از خطر سکته مغزی و زوال عقل جلوگیری می‌کند بنابراین به سالمندان و جوانان توصیه می‌شود که حتماً این ماده غذایی را استفاده کنند. استفاده از شکلات ۷۰ درصد هیپرپلازی مغز را بهتر می‌کند می‌توانید راحت‌تر برای آموزشی و یادگیری مهارت‌های جدید اقدام کنید. به همین دلیل شکلات تلخ بهترین شکلات برای کنکور شناخته شده است. همانطور که اشاره کردیم شکلات‌های تلخ می‌توانند به بهبود خلق و خو کمک کنند و با آزاد کردن آندروفین‌ها استرس را کاهش دهند و باعث احساس خوشحالی شوند. بنابراین استفاده از این شکلات‌ها در موارد استرس‌زا می‌تواند به شما بسیار کمک کند. این شکلات‌ها به دلیل داشتن منیزیم و مس در تنظیم فشار خون طبیعی و حفظ ضربان قلب کمک می‌کنند.

بهترین شکلات برای کنکور

بهترین شکلات تلخ برای کنکور

محققان دریافته‌اند که شکلات‌های تلخ حاوی غلظت بالای کاکائو (حداقل ۷۰ درصد) بر میزان استرس، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی تاثیرات مثبتی دارند. منبع غنی از فلاونوئیدهاست که بر سلامت شناختی و قلبی و عروقی تاثیرگذار است. توصیه می‌شود که برای افزایش سلامت مغز، تقویت پردازش شناختی، یادگیری، حافظه یادآوری و تمرکز ذهن از شکلات‌های تلخ ۷۰ درصد به بالا استفاده کنید. شاید شرایط کنکور باعث بشود تا افراد استرس زیادی را تجربه کنند و اگر روزانه حدود ۴۰ گرم شکلات تلخ به مدت دو هفته مصرف کنید سطح هورمون‌های استرس کاهش پیدا می‌کند. این شکلات‌ها حاوی مواد مغذی هستند که برای بدن مفیدند و خوردن مقداری به صورت روزانه باعث افزایش سلامتی هم می‌شود. البته توجه داشته باشید که روزانه بهتر است حدود ۳۰ گرم شکلات مصرف کنیم نه کمتر و نه بیشتر. شکلات تلخ انتخابی حداقل باید ۷۰ درصد باشد.

سخن پایانی

در این مطلب بهترین شکلات برای کنکور را معرفی کردیم. قطعاً شکلات‌های تلخ خواص بسیار زیاد دیگری هم دارند که شما می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. علاوه بر این شکلات‌ها به فشار خون پایین کمک می‌کنند. به بهبود سلامت عروق کرونر می‌پردازند و همینطور به کاهش کلسترول هم کمک خواهند کرد. افرادی که به کلسترول بالا مبتلا هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها افزایش پیدا کرده است با تهیه و مصرف شکلات تیره به اندازه استاندارد می‌توانند میزان کلسترول را در بدن پایین بیاورند. مصرف این شکلات‌ها از شما در برابر بیماری‌های قلبی هم محافظت می‌کند. البته برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره بهتر است با پزشک مشورت داشته باشید و برای خرید هم حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *