شکلات ریل ایرانی


دنیای شکلات بسیار متفاوت است. شکلات ها در انواع شکلات کامپاند یا غیر واقعی و شکلات ریل یا شکلات واقعی تقسیم شده‌اند. هر کدام از آنها شامل درصد متفاوتی کاکائو می‌باشد. ما در این مطلب قرار است در مورد شکلات ریل ایرانی صحبت کنیم و کاربرد هر یک از این شکلات ها را برای شما بازگو کنیم. به طور کلی بعد از برداشت دانه های کاکائو از درختان کاکائو خمیر و کره استخراج شده و از آنها شکلات به دست می آید. تولیدکنندگان شکلات توانسته‌اند انواع شکلات های ایرانی و خارجی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تنها کافیست به قسمت محصولات تاپ شکلات مراجعه کرده و شکلات‌های را به صورت اختصاصی یا کیلویی دریافت کنید.

ویژگی‌های شکلات ریل ایرانی

اگر در مورد مشخصات و ویژگی های شکلات ریل صحبت کنیم باید بگوییم شکلات هایی که دارای کره و خمیر کاکائو هستند شکلات ریل نامیده می‌شوند. می‌توانند به صورت صنعتی توسط کارخانه و یا به صورت دست ساز تولید شوند. شکلات‌های ریل دارای پودر قند، وانیل و غیره می‌باشند و هر چه مقدار خمیر کاکائو، در تهیه شکلات بیشتر باشد درصد خلوص آن بیشتر است. به طور مثال شکلات های ۷۰ درصد شامل ۷۰ درصد شکلات از خمیر کاکائو می باشند. شکلات های کامپاند به این صورت هستند که دانه کاکائو به خمیر تبدیل می‌شود.

این فراورده جز پسماند فرایند است که برای ساخت شکلات های کامپاند استفاده می شوند. ارزش غذایی شکلات ریل بسیار بیشتر از شکلات های کامپاند می باشد زیرا خالص تر هستند. تفاوت این دو محصول با یکدیگر واضح است. در شکلات واقعی محصولات به صورت دست ساز هستند و بسیار پرطرفدار می باشند. شکلات ریل ایرانی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاپ شکلات انواع شکلات ریل را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

مراحل تولید شکلات ریل و کامپاند

در ادامه فرایند و مراحل تولید انواع شکلات های واقعی و غیر واقعی را توضیح می دهیم. شکلات بیشتر برای دسر، تزیین شیرینی و شکلات های خانگی استفاده می‌شود. این شکلات‌ها ماده ضروری و لازم در قنادی هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. مراحل تولید آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. در مرحله اول میوه کاکائو برداشت شده و در مزرعه دانه های میوه را از آن خارج و به کارخانه ارسال می‌کنند. دانه ها طی فرایند تخمیر پرس و به کره و خمیر کره کاکائو و تبدیل می شوند. بعد از خروج دانه ها از دو مرحله یاد شده شکلات واقعی و شکلات کامپاند تولید می شود. شکلات های ریل یا شکلات واقعی ترکیبی از کره، خمیر کاکائویی و برخی افزودنی ها از جمله وانیل، شیر خشک، شیر و پودر قند هستند. هر چه مقدار کاکائو در آن بیشتر باشد مرغوب تر خواهد بود.

مصرف شکلات ریل

در بازار شکلات های کامپاند و شکلات ریل ایرانی با اشکال متفاوت عرضه شده‌اند و طرز استفاده از این شکلات ها نیز متفاوت است. تنها شباهتی که این دو نوع شکلات با یکدیگر دارند روش ذوب کردن آنهاست. شکلات های ریل به راحتی آب می شوند و در یک ظرف می توانید آنها را داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شوند. برای آب کردن شکلات ریل باید از تمپرینگ استفاده کنید.

تفاوت شکلات ریل ایرانی و کامپاند

تفاوت این دو شکلات در این است که شکلات های کامپاند شامل روغن هستند؛ اما در شکلات واقعی تنها از کره و خمیر کره کاکائو استفاده می شود. در شکلات های کامپاند روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن هسته نخل و پودر کاکائو استفاده می شود که برای بدن مفیدند. شکلات‌های ریل به صورت دست ساز در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. برای تشخیص شکلات کامپاند از شکلات ریل می توانید نقطه ذوب آنها را در نظر بگیرید. شکلات های ریل دارای نقطه ذوب پایینی هستند و به راحتی آب می‌شوند. این شکلات با آب دهان به راحتی آب میشود اما شکلاتهای کامپاند به زودی و به راحتی ذوب نمی شوند و روغن آن ها ماسیده می‌شود. بنابراین برای خرید شکلات نیز باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. تاپ شکلات یکی از این مراکز است که می توانید با خیال راحت به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. تاپ شوکو معتبرترین شرکت تولید کننده شکلات تبلیغاتی و شکلات سفارشی در ایران.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *