کارگاه شکلات‌سازی تهران


کمتر کسی هست که شکلات دوست نداشته باشد! شکلات ها انواع مختلفی دارند و می توان آنها را در انواع ساده، معمولی، مغزدار، طعم دار و میوه‌‌ای بخرید. هر کدام از این شکلات‌ها تهیه و پخت متفاوتی دارند که با توجه با یک سری از فرایندها و اصول های خاص انجام می شوند. تولید شکلات و آبنبات در کارگاه های شکلات سازی جزء تجارت های پرسود محسوب می شود. امروزه نیز عرضه و تقاضا در بازار بسیار زیاد است و شیب نمودار درآمدزایی فروش شکلات بسیار بالا است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد کارگاه شکلات‌سازی تهران صحبت کنیم و در مورد مشخصات آن با یکدیگر بحث نماییم. تاپ شوکو یکی از این کارگاه هاست که انواع شکلات های دست ساز و کیلویی ، شکلات تبلیغاتی و شکلات سفارشی را در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار داده است.

ابزارآلات کارگاه شکلات‌سازی تهران

برای تولید شکلات به یکسری ابزار آلات نیاز است. اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم که می توان به بن ماری، درجه تمپرینگ، قالب پلی کربنات و کاردک اشاره کرد که هر کدام از آنها دارای وظایف مختلفی هستند. بن ماری ابزاری است که در کارگاه کوچک و آشپزخانه‌های تولید شکلات استفاده می شود و به شیوه ذوب کردن شکلات های تخته‌ای گفته می شود. درجه تمپرینگ به درجه دمای مناسب برای تعیین شکلات ها و استفاده از ابزار مخصوص بادوام و با کیفیت اشاره کرد. در تولید شکلات بالا پایین رفتن کنترل‌ نشده دما باعث میشود از مرغوبیت آن کاسته شود و همین طور در شکل ظاهری و یا طعم شکلات نیز تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد.

قالب پلی کربنات نیز برای شکلات های تولید شده استفاده می‌شود تا قالب بندی شوند و یک شکل مناسب به خود بگیرند. کاردک و قلمو نیز برای پخش کردن شکلات های ذوب شده و پاک کردن قالب ها استفاده می شوند. از قلمو هم برای پخش کردن شکلات های رنگی و رنگ های خوراکی درون آن‌ها استفاده می‌شود. پیستوله نیز برای اسپری کردن شکلات بر روی کاکائو از قالب خارج شده کاربرد دارد تا شکلی زیبا به آنها ببخشد.

تجهیزات کارگاه شکلات‌سازی تهران

در کارگاه شکلات سازی تهران یکسری تجهیزات پیشرفته نیز برای ساخت شکلات به روش مکانیزه استفاده می شود. بعد از اینکه شربت شکلات در مرحله پیش پخت و به حالت استاندارد رسیده باشد از دستگاه‌هایی برای پختن دائمی و بی وقفه آن استفاده می‌کنند. همیشه باید درجه پخت لازم آماده شود. به واسطه قابلیت های دستگاه می توان انواع شربت هایی از جمله شکلات، آبنبات، کاکائو و تافی را به غلظت دلخواه برسانید. دستگاه پخت شکلات بعد از آماده شدن شربت برای پخت آبنبات استفاده میشود. کار کرد این دستگاه به شکل مداوم تحت خلا صورت می‌گیرد. از ویژگی های آن می توان به توانایی فعالیت در دمای بالا اشاره کرد. دستگاه آبنبات از متریال های ضد زنگ، استیل و مقاوم ساخته شده است که در دمای بالا استحکام کافی را دارد و برای پخت انواع آبنبات و شکلات استفاده میشود.

مواد اولیه  برای شکلات سازی

تاپ شوکو که یک کارگاه شکلات‌سازی تهران است از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب برای ساخت شکلات ها استفاده می کند. از جمله این موارد می‌توان به پودر کاکائو، شکر، کره کاکائو، وانیل، طعم دهنده ها، شیر خشک پرچرب و کم چرب، گلیسرول و خمیر فندق اشاره کرد که هر کدام از آنها می‌توامند طعمی متفاوت در شکلات ایجاد کنند. کره کاکائو بخشی از روغن است که در اثر فشرده شدن شکلات به دست می‌آید و در طعم شکلات بسیار تاثیرگذار است.

در ساخت شکلات از انواع پودرهای کاکائو استفاده میشود. پودر شکر که در این صنعت استفاده می‌شود شامل شکر گرانول تصفیه شده است که به طور مستقیم برای ساخته شکلات کاربرد ندارد. این شکرها آسیاب و به دانه های ریز تبدیل می شوند و به صورت رقیق شده درون شکلات استفاده میشود. کره کاکائو نیز یکی از انواع روغن های مورد استفاده در صنعت شکلات سازی است که شامل روغن‌های هیدروژنه، روغن های معدنی و غیر معدنی می باشند. تاپ شکلات انواع شکلات ها با طعم های مختلف را در اختیار مصرف کنندگان و دوستداران شکلات قرار داده است. بخش قابل توجهی از تمام اجزا، کیفیت پخت شکلات و طعم دهنده ها وابسته هستند. این طعم دهنده ها شامل عصاره وانیل، پرتقال، توت فرنگی و هلو می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *